Johannes Sere “Nolaišanās zudušo ideju bezdibenī”

Telpas instalācijā Johannes Sere ironizē par klasiskajām konceptuālās mākslas stratēģijām un neokonceptuālisma pašvērtību laikmetīgās mākslas hierarhijā – askētiski veidotā telpa ar gaismu logā neietver neko citu kā vien šo neparasto tabula rasa stāvokļa scenogrāfiju. Johannes Sere par šo darbu 2014. gadā tika nominēts Kēlera balvai, saņemot skatītāju simpātiju balvu.

Johannes Sere (1983) ir starpdisciplināri strādājošs mākslinieks, kura radošā darbība aizsākās ar pievēršanos fotogrāfijai. Dzimis Tartu, studējis Fotogrāfijas nodaļā Igaunijas Mākslas akadēmijā. Bijis dalībnieks fotogrāfijas studentu apvienībā JIM (abreviatūra no vārdiem Johannes Säre, Iti Kasser, Maido Juss), kas izveidota 2007. gadā, taču šobrīd vairs nepastāv. Apvienība nodarbojās ar DIY zvaigžņu mitoloģijas kultivēšanu klasiskā postmodernisma manierē un anonīmu “iekšienē tukšu” pseido-identitāšu radīšanā. Savu individuālo darbību Johannes Sere aizsāka ar neokonceptuālismā balstītu pieeju, piemēram, ironiski rotaļīgā veidā pārstrādājot 20.gadsimta konceptuālisma māksliniecisko mantojumu. Pēdējā laikā veido minimālistiski teatrālas telpiskas instalācijas, ko eksponē grupu un personālizstādēs Igaunijā un ārvalstīs. (teksts: Andreas Trossek)